lördag 26 mars 2011

Kontroll

Vi var på MC Donalds igår med ungarna. Jag hade lovat dem glass och sedan kom vi på den smarta iden att de kunde få sin fredagsmidag inklusive glass på MC Donalds så kunde jag och Ronnie äta en köttbit med ett glas vin i lugn och ro hemma i köket. En win win situation helt enkelt.

Sagt och gjort - vi satte oss och tittade på våra små pluttar som åt ordentligt och efter en stund säger Erik att han måste gå på toaletten.

Jag reser mig upp för att släppa fram honom och ber Ronnie att gå eftersom jag redan sprungit en del. Ronnie reser sig också varpå Johan nöjt säger:

- Då får jag sitta här själv.
- Nej, sade jag, jag sitter kvar.
- Jaha, sade han (de andra hade redan gått iväg) - jag trodde att jag skulle få vara kvar här medan ni gick på toaletten med Erik.
- Nejdu, sade jag - det skulle jag aldrig våga.
- Mamma, sade Johan, jag kan ta hand om mig själv. Det handlar bara om kontroll förstår du.
- OK, sade jag. Kontroll alltså.

Inga kommentarer: