fredag 16 oktober 2009

Pizza

Vi var och åt pizza igår kväll. När vi beställt pizzan så gick maken och de båda äldsta på toaletten. Johan gick och satte sig och jag tog sallad och bröd. Ställde brödet framför honom varpå han såg förtvivlad ut.
- Men, jag ville ha Pizza, sade han upprört.
- Du skall få det, sade jag - man får det här medan man väntar.
Det märks att Johan blivit lite störra. Han förstod och tystnade och åt bröd. Bara bröd. 2 mackor och en tugga på pizzan. Så kan det gå.

Douglas som normalt är sparsam med berömmet sade plötsligt:
- Det här var en jättegod pizza. Jag gillar i synnerhet brödet och osten tillsammans.
Ronnie och jag tittade på varandra, harmoni infann sig. Enda smolket i bägaren var den stora mängden champinjoner som placerats på min pizza utan min vetskap. Usch. Men det gjorde inget- det var en bra kväll.

Inga kommentarer: