torsdag 1 oktober 2009

Kanin

-Varför var ni och tittade på mig när vi var kaniner på dagis? Sade Erik tankfullt imorse när vi klädde på oss.
Jag fick tänka några sekunder, kaninuppträdandet på dagis var för flera månader sedan.
-Ja du, sade jag, det var väl för att vi ville se dig.
-Men, varför var farfar där? Sade Erik.
Jag stannade upp och tänkte lite. Det är ändå så kul när han kommer ihåg saker som kanske är ett halvår eller ett år bakåt.
-Farfar ville väl också titta på dig, sade jag.
-Men morfar då? Sade Erik.
Jag visste inte vad jag skulle säga. Listan skulle ju kunna bli lång på personer som inte var där.
-Morfar kanske gjorde något annat, sade jag, kom nu så går vi till dagis.
-OK, sade Erik.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag kanin... kanin... kanin... kan inte sluta tycka dina barn är underbara. ;-)