söndag 4 oktober 2009

Middag

Vi hade celebert besök igår. Katarina, Steven och katarinas föräldrar; Lars och Marianne var på besök. Vi ville tacka för att de inkvarterat oss på Gotland i somras så jag och maken hade kavlat upp ärmarna och städat helt vilt och dessutom försökt stila genom att göra trerätters. Turen var på vår sida och jag hittade oxfile till fyndpris på Prisxtra. Detta var menyn:

Jordärtskockssoppa med räk och avocadospett
Oxfile och rosmarinpotatis med tre sorters smör (vitlök, pepparrot och västerbotten)
Smulpaj med hallon och blåbär i portionsformar

Över alla under så lyckades vi få till allt och maken grillade köttet helt perfekt. Till och med barnen uppförde sig över förväntan. Det är första gången jag och maken köper oxfile på fyra år tror jag. Det har verkligen blivit dyrt på sistone och med vår storfamilj så är det mer fläskfile som står för lyx.

Tack kära gäster för att ni kom. Det var trevligt.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag tackar å det varmaste för igårkväll. Det var verkligen trevligt och maten utsökt god.

För egen del får jag säga att det kändes otroligt lyxigt att även kunna dricka det goda vinet eftersom jag för en gångs skull inte körde.

Och det var så fint hemma hos er att jag blev inspirerad att åtminstone börja städa lite här hemma idag.

Steven hälsar också och tackar.