fredag 29 maj 2009

Skoterlandet

Jag ringde till Ronnie på vägen hem från jobbet idag. Han och barnen satt i hans bil och i bakgrunden hördes Erik prata konstant. Jag hörde inte riktigt vad han sade så Ronnie fick klargöra.

Erik skall cykla till skoterlandet och köpa en vattenskoter.

Erik lade också till att han skulle köpa en skateboard när han var där.

Senare ikväll var jag och Erik på Ica. Han frågade om det skulle vara dagis imorgon. Nej, sade jag, imorgon är det lördag - då skall vi städa och städa i trädgården. Erik blev nöjd, han har fått nya trädgårdshandskar. Han berättade för mig i vilken ordning vi skulle göra saker.

- Först skal vi jobba i trädgården, jag skall ha mina arbetshandskar. Sedan städar vi trädgården och sedan städar vi inne och sedan går jag till Skoterlandet och sedan till Skateboardlandet och sedan till Cykellandet.

- Jahaja, sade jag. Var ligger det där Skoterlandet egentligen?
- Brevid Grekland, sade Erik.
- Jaha, sade jag. Då vet man det.

Inga kommentarer: