söndag 30 december 2007

Nackdelen med att ha en yngre karl


Var och provade kläder häromdagen. Det var ganska nedslående. Har ökat hela tre storlekar på tre år. Men lugna dig säger alla, du har ju just fött barn. Det är sant, men jag har också gått upp 3 kilo på två veckor. Det är lite mycket. Igår började Ronnies och min viktväktarräkning igen men den här gången skall jag slå på stort.


Det är dags att köpa en CROSSTRAINER!


Jag behöver en sådan, sade jag ivrigt till maken häromdagen. Hade sett en på Coop till ett hyfsat pris. Hmmhmm sade han avmätt. Kommer du använda den? Jag sade inte så mycket då men tog upp saken igen några dagar senare. Han sade samma sak. Jaha, kommer du att använda den då? Han sade det aldrig men han kommer ihåg pilatesbollen som jag köpte efter Eriks födelse och som ligger som en stor ouppblåst och kanske framförallt oanvänd ballong på vinden.


Nackdelen med att ha en yngre aktiv karl är att man måste hålla sig i trim och det är ju inte direkt min starka sida.


Efter min första instinkt att svara att det var väl självklart att jag skulle använda den så tog min realistiska sida över och jag sade att jag tror det och det är ju i alla fall avsikten. Något måste göras åt min minskande ämnesomsättning så igår åkte vi och tittade på närmare bestämt 6 stycken olika för att därefter begrunda saken tills idag.


Ringde pappa och berättade att vi skulle köpa en träningsmaskin som var mjuk träning och bra för hela kroppen. Jaha, sade pappa, en sådan där crosstrainer? (Min pappa (säkert Gun med) har örnkoll - han har alltid haft det. På något sätt så vet han om allt som finns - inte alltid så att han kan det ingående men man kan konversera med pappa om nästan vad som helst.) Tydligen hade de också funderat på att köpa en.


Så nu återstår bara bevisföringen - vi får väl se hur det går.

1 kommentar:

Johan sa...

Du har iaf en ödmjuk karl. :) Jag hade nog inte frågat, jag hade hävdat att den inte skulle bli använd.

Men ju fler som inte tror på att den kommer bli använd, desto mer motiverad kanske du blir att bevisa motsatsen. :)

Tur att ni har stort hus... Hehe.. Finns det en träningsredskapskategori på Blocket. ;)

Vad är det för fel på en promenad?

// Johan