onsdag 26 december 2007

Vad ska vi göra med lyskaninen?


Vi skulle in till jobbet idag och hämta några grejer och allt drog ut på tiden eftersom vi gjorde tråkiga vuxengrejer som att städa och tvätta (och ändå syns det knappt).

Douglas gick som katten kring het gröt och frågade vad vi skulle äta till lunch 10 gånger och hur dags vi skulle hem och lite annat.

När jag står vid spisen så kommer han fram till mig och frågar vad vi skall ha den där lyskaninen till egentligen? Vilken lyskanin frågar jag förvirrat? Jamen, säger Douglas, den där lyskaninen som vi skall hämta på ditt jobb.

Efter ett antal sekunders total stiltje inser jag vad han frågar efter - Ljuskanonen. Jag tänkte låna hem en ljuskanon från jobbet över helgen och se på lite film. Ljuskanon kanske inte ingår i en sjuårings dagliga tal direkt.

Nu skall vi alltså strax åka och hämta en lyskanin :-). (Douglas kommer att hata mig för det här inlägget när han är femton men jag får be om ursäkt då.)

2 kommentarer:

Johan sa...

Plötsligt känner jag mig väldigt makaber som har hängt min lyskanin i taket...

Malin D sa...

He he, vi har en lyskanin nu. Hur har ni det med familjen?