lördag 22 december 2007

Spanien är härligt

Vi har varit i Spanien på semester. Det var toppen. Varmt och skönt och framförallt - Buffet!. Inget att diska, maten framme på fem röda och två hyfsat nöjda barn mest hela tiden.

När vi landade på Fuerteventura så ropade Erik till: Men! Vi har landat på månen! Det kändes lite så. Kargt och bergigt. Inte för att jag vet hur det är på månen egentligen men det fungerade.

Vår stora son åt i princip ingenting mer än äpplen och välling hela veckan. Det var hemskt. Man kände Guns och pappas oroliga blickar. Ni kanske borde gå till BVC med honom sade Gun välmenande. Genast sade jag emot, alla som läst den här bloggen vet min åsikt om den lokala vårdcentralen. Började mumla om alla artiklar lag läst i ämnet "barn som äter dåligt - eller i vårt fall - barn som bara äter totalt 10 olika livsmedel".

Bestämde mig för - när jag kom hem - att jag skulle prata med dagis och be dem skriva upp vad han äter eftersom han kommer att börja äta lunch där från nästa år.

Jaha, sade dagisfröken Laila lite tveksamt. Men det finns två till i gruppen som bara äter ris och pasta. Han äter ju potatis också!

Jag tystande en stund - osäkert. Insåg sedan vad hon försökte säga. Så vad du säger till mig, sade jag, är att jag inte behöver oroa mig? Precis, sade Laila.

Direkt när vi kom hem från spanien så åt Erik precis allt han brukar igen. Det kändes skönt. Därefter har vi försökt lura på honom köttbullar och prinskorv. Det gick inte - precis som vanligt. Men förr eller senare skall det nog gå.

Ni kanske undrar hur det är med Johan? Det är bra, han är supersnäll och har börjat äta kex och se sur ut vid matbordet när vi andra äter.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Paulina sa...

Man överlever på potatis och sås toppat med gurksmörgås (vitt bröd, extremt lite smör och skivad gurka) jag vet...

Malin D sa...

Tack, känns skönt att veta. :-)