torsdag 26 juli 2007

Sova...

Imorse 5.40 så vaknade vi av att Erik skrek. Maaaaaammmmmaaaaaaaa. Inte ledset utan surt. Maaaaammmmaaaaaaaa, MAAAAMMMAAAAAAAA.
Jag ammade Johan. Så Ronnie gick in. NEEEEJJJJ (illtjut) MAAAMMMAAAAAA MAAMMAAA MAAMMAAAAAA. Ronnie kom tillbaka. Irriterad. Han hade erbjudit välling och Dora på TV men monstret i rummet intill (det normalt väldigt fina monstret) bara gnällde och skreek nej eller mamma.
Till slut stod jag inte ut längre utan gick in. Han var tyst intill mig i 1 minut. Därefter så började han med bara Neeeej eller Jag viiiiilll inteeee. Det betyder att han inte vill sova men han fattade inte att det var morgon och att vi faktiskt kunde gå upp. (Hon hade nu blivit 06.02.)
Till slut så stod inte jag ut där heller så jag gick tillbaka till min rätt nöjda man som tycker att jag ger efter för lätt och stod ut under det mer och mer aggressiva Viiilll inte och Maaammmaaaa.
Men - så plötsligt så hörde man "Ah" och ett vanligt "mamma" och sedan "Juice" och så var han tillbaka på banan.
Kom in till oss och var nöjd... i ungefär en halvtimme gissar jag... precis som vanligt nu.

Vår sexveckorsbebis märks knappt. Han sover och är lugn. Allt kretsar kring tvååringen just nu. Inte så kul för storstorebror kanske.

1 kommentar:

Moran sa...

Du är jätteduktig som 3-barnsmammma
kram fr. svärmor