onsdag 25 juli 2007

Marängdag

Jaha, nu har andra dagen i min "jag har hand om tre barn i fyra veckor period" gått förbi. Det gick förhållandevis bra. Kanske berodde det på att min kompis Katarina var här och att svärmor var förbi ett tag. Igår var dessutom alla barn snälla och jag lyckades tvinga min rara tvååring att sova vid 12 vilket gjorde dagen lite lättare. Å andra sidan sov han två och en halv timme vilket gjorde att han inte sov ordentligt i natt. Måste lära mig att hitta ett schema.
Hela dagen igår gick åt till att baka maränger. Maränger med och utan choklad. Katarina och jag hade inga vakna barn när vi just vispat klart så vi gjorde barnarbetet och slickade ur alla skålar och av alla vispar.
Vi har nu två efterrätter på vår repertoar - maränger och kladdkaka.
Har lovat barnen stekta mackor till frukost. Det är fantastiskt onyttigt för vuxna men mums för en 7-åring verkar det som. De stekta mackorna brukar innehålla ost och skinka eller ägg men idag skall de tydligen bara vara stekta.
Sedan skall vi gå till en lekpark. Jag börjar lära mig. Har två planer till - bygga koja och måla.

Inga kommentarer: