fredag 20 juli 2007

Semester med 2-åring?

Min underbara älskade tvååriga son är världens mest bestämda människa. Min mamma och Ywonne ligger i lä trots deras tidigare solklara delade förstaplats. Det är underligt att man har lika mycket kraft i en kropp som väger en femtedel av en vuxens som i en hel vuxen. Kanske behöver man mer beslutsamhet när man är liten för att orka?

Vi planerade en dagsutflykt till Hällefors med barnen. Erik 2 år och Johan 6 veckor. 3 timmar i vardera riktning. Jättebra tänkte jag, vi tar MC Donalds och amning i Arboga så sover de sedan.

Ha ha, sova - vilket skämt.

Erik somnade motvilligt 15 minuter innan vi kom till Arboga och vi fick dra in honom till ett ganska oHappy Meal. Total grinighet inföll efter att han kastat undan all mat och skrikit sig igenom hela lunchen då han inte fick spela tennis inne på stället. Därefter skrek han till Örebro och fick sällskap av sin lillebror. Han somnade igen en kvart innan vi var framme och givetvis misslyckades försöket till flytt in till morfars och mormors sovrum.


En trött tvååring har inget mellanregister. Allt är antingen himmel eller helvete. Så var det till klockan sex när vi gav upp och åkte hem. Båda barnen sov innan vi ens fått in en vettig radiokanal. Tyvärr sov de inte så länge så vi stannade på fyra ställen för att amma på vägen hem. Bl a på K rautas parkering i Eskilstuna. Min pappa sade till mig att jag hade fått lära mig tålamod. Han hade helt rätt.

Inga kommentarer: