tisdag 28 december 2010

Särskilt meddelande till jultomten:

- Mamma, sade Erik när vi lade oss och läste på juldagen. Jag tror att det var morfar som var jultomten.
- Varför tror du det? Sade jag.
- Men det lät som morfar, sade Erik och han hade så konstigt skägg, och jag såg inte morfar någonstans. (Jag tror att Douglas har skvallrat.)
- Men han kanske var på toaletten, sade jag oskyldigt.
- Nej, sade Erik, jag kollade båda toaletterna.
- Nej, sade jag, det gjorde du inte alls - jag såg ju att du pratade med jultomten och det var inte tal om någon toalettkoll just då.
Erik svarade inte.
- Vi läser nu, sade jag.
- Ja, sade Erik. Men jag tror ändå att det var morfar.

Kära jultomten, notera på bilderna här nedan att Erik har ärvt ditt sopsäcksbeteende på julafton. Han var rena städkungen hela kvällen.

Inga kommentarer: