fredag 31 december 2010

Att bygga en borg

Ronnie har byggt resten av legoskeppet nu - det tog en timme ungefär. Barnen spelade Super Mario Galaxy 2 under tiden. När bygget var färdigt kom borgen och skeppet in och ställdes ner på vardagsrumsbordet. Erik reagerade inte. Johan sade "åh slottet" och så återgick han till spelet. Ronnie gick ut och jag satt kvar här i soffan och var irriterad på mina otacksamma barn.

Så jag stängde av tv-n och berättade för dem att de kunde vara lite mer trevliga. Då minsann fick jag en reaktion. Johan blev superarg och Erik med men min stora son förstod fantastiskt nog att loppet var kört så han gick (på uppmaning) och sade tack till pappa och skrek högt på vägen tillbaka (till min förtret) - hörde du mamma, nu har jag tackat pappa - visst gick det fort!

Johan grät i 10 minuter, högt och tydligt med huvudet i madrassen. Jag får inte speeeela (jag hörde hans tankar - de lät så här "mamma är duuum") (som om de inte redan spelat i en och en halv timme).

Men vi har lurat dem - nu är de glada igen - och leker med piraterna - som har VAPEN!!! Jag börjar vänja mig. Det verkar finnas en krigare i de flesta små män och kanske även i stora.

Inga kommentarer: