onsdag 29 december 2010

Listor - min källa till överlevnad..

Jag har inte till fullo insett det förrän ganska nyligen - men jag är en utpräglad listmänniska. Listor är vad som gör att våra projekt fungerar. Jag gör listor när vi skall handla, när vi skall ha folk med oss, när vi städar och inför julen.

Listorna ligger i allmänhet i köket och både jag och Ronnie går och stryker och fyller på när vi förbereder något. Ärligt talat så gillar jag mina listor hur mycket som helst.

Om en månad så fyller Douglas år. Vi har redan köpt några paket till honom. De ligger utspridda på dolda men skilda ställen. Det är verkligen dags för en lista. Så att man får koll. Ni skulle se julklappslistan. Jag brukar visa den på Excelkurser. Har fått skicka den till mer än en i efterhand. Mottagandet är blandat från klentrogenhet till igenkännande men strunt samma - mina listor är superbra och man kan återanvända dem - listan med julmat t ex - fungerar fint i år igen.

Inga kommentarer: