torsdag 6 augusti 2009

Vådan av att hänga tvätt

Igår när jag hängde tvätt vid halv åtta på morgonen så upptäckte jag plötsligt två katter nedanför fötterna i trädgården.

Jag hade lämnat vår sovrumsdörr på glänt men i "låst" läge för att få in lite luft i sovrummet och katterna hade lyckats pressa upp den någon centimeter - tillräckligt för att ta sig ut.

Jag lyckades hugga den ena men under tiden så smet Morris. Han var borta i flera timmar. Jag låste in stackars Cayenne i köket och hade dörren öppen halva dagen. Ingen Morris. Nervöst tänkte jag på Ronnie och hur ledsen han skulle bli om Morris förolyckades.

Cayenne skrek irriterat från köket och ville komma ut och jag vankade nervöst i trädgården i omgångar.

Till slut ringde jag maken och berättade. Tänkte att han måste veta det innan han kommer hem för att inte blir sur över att jag inte berättat. Om han nu möjligen tänkt sig att kasta sig hem för att ge sig ut och leta.

Ronnie tog det med jämnmod och Morris kom så småningom hem igen. Nöjd och trött.
Han låg på sidan och sov hela kvällen. Som en trött hund - med ryckande tassar och allt.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Den där Morris... Undrar hur många grannkatter han klått upp och hur många han gjort med barn. ;-)

Lillemor sa...

Katarina, han kan inte göra någon med barn. Det har hans husse och matte satt stopp för. Stackars honom. Men tur kanske annars hade det funnits små fyrfota ungar på Klövervägen också.

Katarina sa...

Han kanske fortfarande vill försöka... ;-)

Jag visste faktiskt inte det, trodde det bara var Cayenne som var stoppad.