torsdag 6 augusti 2009

Ny dagisfröken

Vi har fått en ny dagisfröken. Han heter Mattias. Det har gått tre dagar utan att jag sett honom eftersom jag lämnar men barnen har redan anammat honom. Det är min Mattias, sade Johan idag.

Igår när jag hämtade Johan var han helt blöt om benen. Jag kände mig förvirrad. Det är inte mycket vatten på vårt dagis. Vad har du gjort Johan? Frågade jag.
- Ja, sade Johan snällt.
Jag försökte igen.
- Men, varför är du blöt om benen?
Erik lade sig i:
- Det är Mattias som sprutat vatten på Johan, sade Erik.

I någon millisekund så inträffade ett ibland irriterande föräldraförsvar i mig. Jag kände en liten adrenalinrush över att någon sprutade vatten på mitt barn. Sedan besinnade jag mig och insåg att de hade lekt. Tänkte intresserat att efter 3 år på dagis så är det första gången jag hämtar något av barnen med blöta kläder när dagispersonalen har sett till att det blivit så. Lite nya vindar med manliga förskollärare helt enkelt.

1 kommentar:

Lillemor sa...

Jag har ju sagt att Mattias är bra. Han är som en frisk fläkt och hittar på roliga saker med barnen.
Kram