torsdag 6 augusti 2009

Älskar dig - del 4 eller så.

- Jag älskar dig, sade jag till Johan igår när vi stod och tittade på smör och chokladsmeten vi höll på att smälta till en experimentkladdkaka. Sedan kramade jag om honom med den där förödande känslan av kärlek som jag nästan tycker är jobbig. Efter ett långt liv har jag uppnått den ålder när jag hela tiden tror att något hemskt kan hända - eftersom det faktiskt har hänt saker i historien. Det är en upplevelse som både är tacksam, orolig, hänförd och nästan gör ont på en gång.

Nåja, jag körde mitt vanliga mantra med Johan och snällt upprepade han det tillbaka.
- Jag äskar dig med mamma.
Därefter sade han:
- Du äskar Erik också.
- Ja sade jag, och Douglas och Pappa. Jag har så många att älska.
- Ja, sade Johan
Därefter gjorde vi kladdkaka och åt smet. Johan gjorde det i alla fall. I en timme. Därefter fick vi tvätta golvet och bordet och bada Johan. Den blev rätt usel faktiskt men i fryst läge så gick den hem hos Douglas i

Inga kommentarer: