måndag 21 januari 2008

London


Vi har varit i London med Douglas. Det är första gången jag är i London med barn. Det var rea överallt. 70% on all sale stod det på stora skyltar i princip i varenda affär. Jag har varit så duktig. Det är första gången i London som jag går förbi mer eller mindre alla affärer jag vill gå in i. Istället har vi ätet hamburgare, pizza och kycklingbitar och varit flera gånger på Hamleys.


Vi var på IMAX biograf också och såg en dinosauriefilm. Det fanns lite att välja på men dinosaurier verkade bra. Trodde jag. På väg in delade de ut 3D glasögon. Det var en väldigt bra film och väldigt realistisk 3D. Ronnie och jag var faschinerade. Douglas var inte så nöjd. Jättestora dinosaurier som hoppar emot en i realistisk 3D och morrar var aningen för mycket för en nästan åttaåring. Han satt och tog av sig glasögonen mest hela tiden och såg därmed halva filmen i oskarpa förskjutna färger. En slags barncensur.


På Science museum så hade de simulatorbio. Svambob fyrkant. Det blir nog bättre tänkte jag. Vi går in i en rörlig tank och ser på tecknad film. Lite hissnande men inget farligt. Det var bättre för Douglas ända tills de roade sig med att spruta vatten på en för att ytterligare förhöja effekten. På något sätt fick han för sig att han var den enda som fick vatten på sig och snörpte på munnen. Även den filmen var sådär alltså. Den hade nog fungerat utan överraskningseffekten. Det är inget för Douglas är jag rädd.


Allt som allt så var det en jättebra helg. Douglas stod ut med att gå hur mycket som helst och klagade knappt alls. Dessutom såg han glad ut mest hela helgen och passade på att hoppa i alla trappor fast Ronnie sade att han inte fick. Det kändes som ett sundhetstecken :-).


Jag har nog aldrig längtat hem så mycket som igår. Ägnade halva dagen åt att tänka på mina små klimpar hemma. Erik såg avsevärt mindre behövande ut än jag trott när vi kom hem men Johan verkaden nöjd. Jag har saknat dig sade jag till Erik ungefär 20 gånger igår kväll, min underbara lilla raring. OK, sade han. Jag satsar på att det är manlig kärlek.


Inatt kom han in fyra gånger, han behövde nog kolla att vi var kvar. Imorse satt vi i soffan och gosade lite. Då tittar Erik på mig och säger. Tack mamma, pappa för kommit hem. Tack mamma pappa. Det är kärlek det.

Inga kommentarer: