tisdag 24 januari 2012

Hemma och sjuk

Jag har åkt på en förkylning och sitter hemma i gympakläder och känner mig lite ynklig. Precis så ynklig att det här hemskt att hålla kurs och precis så bra att man känner att man kanske skulle kunna hälla i sig 4 tabletter och låtsas vara frisk. Svår nivå tycker jag. Är oändligt tacksam att mina kollegor stuvade om i sina kalendrar så att jag fick vara sjuk.

När man är sjuk är det svårt att försöka hålla igen på maten. Så jag gör inte det. Jag har ätit glass, pasta med pesto som fanns kvar (peston i alla fall) sedan i söndags och barnyoghurt utan jordgubbsbitar och några italienska torra brödpinnar och ett par skumbananer och en macka med honung. Vågar inte ens börja registrera det i min fina viktväktarapp. Den får vänta till på söndag. Då börjar jag om.

Inga kommentarer: