torsdag 12 november 2009

Närkontakt

Jag har inte så ofta närkontakt med andra bilar i trafiken, men igår så var det ett udda undantag.

Jag pratar med Malin i telefon så bromsar det in som det alltid gör i Södertälje där motorvägen delar sig .
Jag bromsar in och inser att det bromsar in snabbare än normalt, jag börjar med ett oj,oj,oj läge.
Det brukar jag göra när det händer saker runt om i trafiken.

Samtidigt som jag verkligen "panik" bromsar så kommer jag på att förra gången jag ojade mig samtidigt som frun var i telefonen så blev hon lite irritera på att det lät som att jag höll på att krocka själv, så jag yrade något i stil med att "nu är det nära men jag klarar mig".
Jag stannade med en knapp meter till godo, jag hinner inte mer än få stopp när bilen framför mig lägger i BACKEN!

Jag håller alltså på att bli påbackad på motorvägen! Vad är oddsen? Jag tutar så mycket det går och med lite panik i rösten återger jag så gott det går för Malin i telefonen vad som håller på att hända.
Med någon centimeter till godo så stannar den backande bilen och svänger ut och drar iväg med rejäl fart.
Kvar står jag och en bil till framför mig som har blivit påkörd bakifrån. Det var bara att avsluta samtalet med Malin och ringa polisen.

Efter att ha stått på motorvägen i ca 15 minuter i telefonkö så gav vi upp, man ska helt enkelt inte få tag på Polisen....

5 kommentarer:

Katarina sa...

Han smet alltså efter att ha kört på någon bakifrån? Vilken s**tstövel!

Jag är extra arg på smitare idag.

Jag vill skaffa mig ett juste järnrör och gå på smitarjakt. Någon som vill hänga med?

Ronnie sa...

Tyvär hjälper inte järnrör på pundare.

Anonym sa...

Hoppas att ni hann med och se bilnumret

Katarina sa...

Kopparrör, då? ;-)

Ronnie sa...

Jag har halva reg.numret.