lördag 7 november 2009

Avlopp






Våran golvbrunn i badrummet har en tid bråkat och inte velat svälja vattnet efter att man har badat klart och proppen har dragits ut. Vi har i olika omgångar kört i lite rens kemikalier med en tillfällig lättnad som resultat, dock så har det aldrig blivit fullt bra. Jag har även köpt en spolslang på Jula som har testats med ungefär liknande resultat som kemikalier....

Igår så var jag hos en kund som jobbar med spolning av avlopp, och fick låna en riktig högtrycksspolare.




Som tur var så har de en liten som gick att lasta in i min bil.

Det tog inte lång tid innan det gurglade till och vårat avlopp blev som nytt.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Säg som det är - du tycker det var otur att du inte var tvungen att låna den där stora. ;-)

Det sagt så är karlar som rensar avloppet lika underbara som män som drar fram dammsugaren på eget initiativ. Heja Ronnie!

Lillemor sa...

Med kännedom om min sons passion för stora maskiner så måste jag hålla med Katarina. Kram