måndag 16 november 2009

Middagsgäster - kontringen

Vi hade Katarina och Steven över på middag häromdagen. Jag frågade Katarina i telefon vad hon var sugen på och hon är en riktig variationstjej så jag och Ronnie pratade om vad vi skulle göra ända tils maken somnade. Några minuter senare kom jag på det. Fajitas blir bra - och seven layer dip. Jag blev så nöjd att jag väckte honom - två gånger för att få accept på denna till synes banala ide.

Lyckades dessutom övertala Katarina att sova över så att vi äntligen kunde förse dem med lite alkohol samtidigt. Det var avspänt och trevligt och jag gillar verkligen att få prata böcker ibland även om vi kanske inte har exakt samma smak.

Vi ses snart igen - nästa gång blir det tapas.

1 kommentar:

Katarina sa...

Mmmm tapas! ;-)

Jag funderar och funderar på hur det skulle gå att lösa att ni kom hit hela familjen och vi lyckades se till att barnen kunde underhålla sig själva precis som hemma och alla kunde sova över.

Det blir alltid att du och Ronnie gör alldeles för mycket jobb när vi är hemma hos er.