onsdag 28 januari 2009

Strumpbyxor

Jag fyndade en kjol idag. Nedsatt från 299 till 79 kronor på Lindex. Jag har verkligen en kärlek till kjolar. På något sätt är det ungefär 15 gånger enklare att hitta en kjol man kan förlika sig med än ett par byxor.

Slutats: Jag gillar kjol.

Idag när jag satte mig i bilen efter ett kundbesök jag varit på så gjorde jag en ack så vanlig upptäckt. Hål på strumpbyxorna. Inte nog med att strumpyxor på sistone börjat åka ner på ett helt nytt och inte så kul sätt (kan det ha något att göra med att jag väger 10 kg mer än jag gjorde för fyra år sedan?) utan dessutom så blir det hål på dem och dessutom precis när man minst vill det.

Hål i strumpbyxor har heller ingen koppling till inköpspris. De kan kosta 39 kronor eller 199 kronor - de går sönder ändå och precis lika fort.

Slutsats: Jag gillar kjol men inte strumbyxor.

Jag skulle vilja ha möjlighet att göra avdrag för strumbyxor eller få statliga subventioner på dem.

Det här var nog ett av mina viktigaste inlägg.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Ha ha - hata strumpbyxor! :-)

Fast jag hittade faktiskt en sort på Twilfit, som har en mild stödeffekt i benen, som räckte hela vägen upp till grenen och har en byxdel som räcker upp till midjan, stannar där och ändå är mjuk och behaglig.

Malin D sa...

Hej gumman, det låter ju som ett mirakel. Glömde lägga till att hela det här inlägget var ett tillägg till ditt.

Katarina sa...

Det finns säkert flera som läser din blogg utan att läsa min (konstiga typer förstås, men ändå) och ditt inlägg stod sig bra utan referens till mitt.

Jag förstår att du faller för kjolar; du passar i kjol - snygga ben.

Du får väl göra som de gjorde under andra världskriget. Måla en söm med ögonbrynspenna på baksidan av benet och låtsas att du har strumpor på. Lite kallt så här års kanske.