onsdag 28 januari 2009

Häxan från Portobello


Har återigen funnit en liten pärla i mitt slumpmässiga sökande efter ljudböcker.

Köpte häxan från Portobello av Paulo Coelho. Har aldrig läst eller lyssnat på något av honom förut och jag var tveksam. Men, halvvägs in i boken så är jag "spellbounded".

Jag har svårt att avgöra tyngden i själva historien men språket är så vackert och slutsatserna får en att tänka att det är exakt så som han säger.

Jag har en sådan kärlek till författare som berättar sanningar om människan. Det är något som även Jane Austen ägnat sig åt. Vissa har förmågan att beskriva människors styrkor och svagheter på ett nära nog poetiskt sätt och Paulo Coelho gör det så intressant.

Man blir nästan lite euforisk när man upptäcker en ny författare och inser att det förmoligen finns ett antal böcker till att upptäcka!

Inga kommentarer: