lördag 5 april 2008

Samarbete

Erik har ett favoritprogram på TV. Det heter supertrion och handlar om tre djur (en anka, en sköldpadda och en hamster)som räddar andra djur. De har en sång. Den går så här ungefär:

"Vi är inte störst men det är OK för vi skall hjälpa dig så blir allting OK - vad funkar bäst TEAMWORK, vad funkar bäst TEAMWORK..."

Erik brukar sjunga på den... va futtar bät tiiiwuk.. ungefär så.

Häromdagen så satt han och lekte med två sjörövargubbar. Jag hör något som låter ovanligt. Erik pratar med bådas röster ... gör lite rollspel åt gubbarna så att säga.

- Hjälp, säger den ena
- Ta det lugnt, jag ska rädda dig, säger den andra
- Vi måste samarbeta, säger den första

Idag sade han det igen, vi måste samarbeta. Vi höll på med våfflor till lunch och helt plötsligt föreslår han lite samarbete. Det var rätt kul. Samarbete är ett bra ord. Jag är stolt.

Min man är ute och tvättar bilen. Det är också bra. Tack älskling.

Vi har barnvakt ikväll. Gun och pappa kommer hit och frigör oss. Vi skall försöka hitta en trevlig krog och se varandra i ögonen en stund. Det är toppen. Jag längtar. Allt är faktiskt bra. Barnen sover båda två. Vi har städat hela morgonen och är inte osams. Livet har sina ljusa stunder, rätt många faktiskt.

Inga kommentarer: