torsdag 17 april 2008

Hörnsoffa,


Vi har beställt en ny soffa... mina soffor har levt sedan 1991 och börjar bli för små för vår familjebildning så nu har vi beställt en soffa med plats för ett fotbollslag.

Om man fått önska sig fritt så hade jag velat ha tre tvåsittsoffor i ett U men det finns ingen chans att det får plats i vårt hem så nu har vi beställt en annan - en HÖRNSOFFA. Fortfarande minns jag min mammas åsikter om hörnsoffor. Det var inte rätt. Fostrad i den andan så har hörnsoffor varit förbjudet.

Men - efter att ha provsuttit den på Ikea med hela familjen och fortfarande haft oceaner av plats över till föräldrar och svärföräldrar och andra släktingar så ignorerar jag nu gamla fördomar och har beställt en jättefin. Den kommer att utnyttja platsen perfekt i vårt långsmala vardagsrum (inbillar jag mig).

Den 6:e maj är det dags för den att flytta in. Tills dess måste vi ha gjort plats för den. Frågan är bara när man vågar sätta ut annons på de gamla. Klarar vi av att vara sofflösa med tre barn? Kanske får man ställa en säng i vardagsrummet så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då får hörnsoffan födelsedag samma dag som Gjörgen. Vad coolt.
Kram från farmor

Anonym sa...

O vad snygg! Vi vill komma och provsitta! //Pernilla