lördag 12 april 2008

Nytt jobb

Jahaja.. då har min tioåriga epok på Spider nått sitt slut. Nu är Spider sålt, till Lexicon. Lite underligt är det allt men det kanske är dags för något nytt.
Lite snabbt går det. Vi såldes i tisdags tror jag och nästa måndag så är det dags för flytt. Firman är i ett visst mått av förvirring men intressant är det onekligen.
Istället för hela 12 personer blir vi 23. Istället för Drottninggatan blir det Vanadisplan. I övrigt är det mesta detsamma, så här i början i alla fall. Vi får väl se om ett halvår :-).

Vi har varit på Ikea idag med hela familjen. Det var en pärs. Både Erik och Johan hade sovit för lite och stackars Douglas fick gå brevid oss och lyssna på spännande utfall i stil med.
- STÅ STILL ERIK ANNARS BLIR JAG ARG.
- ERIK DU FÅR INTE KLÄTTRA BLAND SAKERNA.
- ERIK KOM HIT, DU MÅSTE VARA HÄR ANNARS FÅR JAG BÄRA DIG.

Vi hade höga förhoppningar på restaurangen. Erik älskar deras potatis. Tyvärr var den inte genomkokt idag så han åt två, sedan började han snurra på stolen och på golvet.

Till slut höll jag Erik i ett löst grepp om handleden hela tiden. Han vred sig som en mask och skrek: AAAJJJ, AAAAJJJJJ, JAG VIIIILLL INTEEEEEEEE, SLÄÄÄPPPPP MIG. Det var hemskt. Jag hatar att handla med alla barn när de små är trötta. Det är förfärlgit. Till slut röt jag åt honom att stå still och att det inte skulle göra ett dugg ont om han inte hängde i handen hela tiden utan bara stod intill mig. Inte fungerade det. Jag tror att Ronnie och jag glömde att bygga öron på honom när han var i skapandefasen.

Eftersom vi flyttar in i gillestugan för att frigöra ett barnrum så tittar vi på garderober. Det är extremt dyrt med garderober och inte lätt att veta vad man behöver heller. Det är ett väldigt fint rum när det är i ordning. Jag ser fram emot att få flytta ner dit men man hoppas att inte alla nattbesökande barn skall snubbla nerför steget i hallen.

Snart är det sommar.. det skall bli härligt...

Inga kommentarer: