onsdag 7 november 2007

Pappersfjäril


Idag satt jag i kö på vägen till jobbet och åkte som vanligt förbi lilla essingen. Till vänster (söderifrån sett) så ligger ett schabrak till hus som idag innehåller Vasakronan. När jag var liten jobbade min pappa där och då var det Riksrevisionsverket i all sin glans

När vi åkte till Ikea så åkte man förbi pappas jobb och då brukade jag se den. Papperfjärilen.

Jag hade gjort en jättestor pappersfjäril i skolan eller på dagis - vet inte vilket. Den var gjord i papper med hål i vingarna och där var det silkepapper rött och grönt tror jag. Den var säkert 30*40 cm eller så. Den fjärilen hade pappa satt upp i fönstret på sitt jobb och den såg man från essingeleden.

Fortfarande än i dag så har jag en reflex att titta efter fjärilen i pappas fönster även om det är mer än 20 år sedan han jobbade där. Det är intressant vilka saker från barndomen som sitter fast.

Inga kommentarer: