torsdag 8 november 2007

Björn Borg


Var på kundbesök på Björn Borg häromdagen med en av våra nya säljare. De har flyttat till den glamourstylade skatteskrapan och ligger på våning 23. Hissen föll från våning 18 till 16 när vi skulle upp. Eller närmare bestämt så stannade den på 18 och slocknade och därefter så hade vi plötsligt inget fotfäste förrän det stod 16 och därefter åkte den ner igen och släppte av oss på våning 1 (fastän vi gick in på BV). Vi tog den andra hissen upp igen.


Nåja, när vi sitter i besökssoffan och tittar ut över söder via panoramafönstren så dyker det upp något i mitt huvud. Undrar om det hjälper oss i vår sak om jag säger att jag varit på Björn Borgs bröllop med Mariana Simonescu (hur stavar hon egentligen)?


Sade det till Therese. Hon såg förvirrad ut - och vänlig - det är hennes naturliga ansiktsuttryck. Men jag var 12 år, sade jag så det är nog preskriberat nu. Dessutom var jag ju aldrig på själva bröllopet utan mest utanför.


Men känner du honom? sade Therese. Nej sade jag, mamma var inbjuden journalist och fuskade med sig hela familjen. Sedan kom vår kontakt och jag sade inget mer om det.


Minns själva händelsen med hans bröllop av två huvudsakliga anledningar. Den ena var att folk sade Abba, Agneta så fort de såg mig. De trodde förmodligen att jag var hennes barn eftersom jag var blond. Det var mycket smickrande för mig. Den andra var att vi inte fick gå in i kyrkan som den journalistpöbel vi tillhörde men vakterna fattade inte att jag som finklädd 12-åring inte var bjuden utan försökte fösa in mig i kyrkan och trodde att jag kommit fel som var utanför.


Jag blev livrädd och sprang till mamma som stod en bit bort och berättade vad som hänt. Men, väste hon upprört. Varför gick du inte in! Du skulle ha gått in. Sedan såg hon lite irriterad ut. Förmodligen skulle hon fått en intressant artikel med sin 12-åriga dotterspion som varit innanför kyrkans murar men tyvärr så fattade jag inte alls det och var även för feg. Kul minne i vilket fall som helst.

Inga kommentarer: