onsdag 10 oktober 2007

Nu är vi på gång


Idag är det exakt en vecka kvar tills jag börjar jobba lite. Det skall bli kul. Var hemifrån i fem timmar igår och det är längst hittills utan att Johan varit med. Det gick tydligen jättebra så det är väl bara att inse att man kan ersättas med ersättning :-).


För övrigt så har vår nya diskmaskin landat hemma idag. Den är på gång i köket och gör sitt jobb. Den skulle enligt specifikationen vara väldigt tyst, i synnerhet på nattprogrammet. Den ÄR väldigt tyst. Ljudet påminner lite grann om avlägset vågskvalp när man befinner sig i hytten på en finlandsbåt. Lite sövande men rätt behagligt brus och en del vatten då och då. Den håller på med sin första disk nu så vi får väl se hur det går!


Gav upp idén om Nykvarns vårdcentral igår och åkte till Cityakuten i Stockholm istället där de resolut klippte av halva tånageln. Därmed har jag bara tånagel på ena sidan av tån nu. Lite skumt men OÄNDLIGT skönt att bli av med den där irriterande piggen som gjort mig mer eller mindre handikappad i några veckor nu.


Det barn i vår kull som har mest anlag för att hamna inom teatern - Erik - har börjat komma hem och sjunga på sistone. Han har en hel repertoar: Blinka lilla stjärna, Bä bä vita lamm, Jag hamrar jag spikar och något mystiskt med en hare. Han sjunger i princip hela tiden och även för besökare så både Pappa och Gun och Ylva har fått sig en släng av sleven.


Om dryga två veckor är det dags för dop - dags att börja baka nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inget mystiskt med haren.Utan det är Hoppe, hoppe hare satt och mumsa bär. Klappa sig på magen o.s.v. Farmor kan, men jag har väl lite inside information, så det är kanske fusk.
Kram fr. farmor