lördag 13 oktober 2007

En helt vanlig dag

Från och med igår kväll har följande inträffat. Erik gick upp tre gånger inklusive att slå spiken i kistan genom att vara vaken från 05.30 imorse. Johan behövde plötsligt ammas fyra gånger så jag gick upp och grät vid sextiden och satte ner Johan i babysittern vid Ronnie och Erik (som ju redan var vakna och väntade på morgontv). Ronnie insåg allvaret och hämtade öronpropparna till mig och vid halv nio väcktes jag av min man med färdig frukost och superhungriga stora barn. Johan låg som genom ett mirakel brevid mig i sängen.

Därefter har alla badat, vi har köpt höstskor till Douglas samt ätit superfritösmiddag. (Friterad kyckling och fläskfile samt pommes frites.) med Joel och Frida samt avslutat det hela med att spela nittiotals Trivial Pursuit.


Jag ångrar nästan att vi köpte det spelet. Alla som vi spelat med ser jätteglada och inspirerade ut när vi pratar om det av det enkla skälet att man inbillar sig att man kommer att kunna frågorna bättre än på det klassiska TP:t. Tyvärr är så inte fallet. Vem fan kommer ihåg vilka som vann Curling VM 1995? Eller vilka jeans man gjorde reklam för 1996?


Nåja, när kvällen började närma sig sitt slut - klockan var ju ändå 10 :-) - så hände det igen. Jag mötte Lassiesyndromet. Plötsligt säger Frida. Jag såg Rob'n Raz på konsert då. Jag har sett dom.


Mitt huvud börjar ticka igen. Rob'n Raz.. just det... på den gamla (riktigt gamla) goda tiden så fanns det något som hette Swemix som var en Diskjockeyklubb. Där fanns det en Robban och en Rasmus som mixade lite skivor med några andra killar. De fanns i periferin av dem som jag umgicks med då så Robban har sorterat hela min vinylsamling i bokstavsordning en gång när några var hemma hos mig. Aningens neurotiskt eftersom vi egentligen inte umgicks utan han tyckte bara att det var jobbigt att skivorna inte var i bokstavsordning när han tittade på dem. Funderade på om jag skulle lägga till det här onödiga inlägget till diskussionen men jag får aldrig till det utan att känna att jag försöker bräcka något som någon är stolt över. Därav höll jag tyst.


Antar att min samling semikändisar börjar ta slut. Skulle någon säga att han/hon träffat Göran Fristorp så kan jag kanske få fram en story till men det är väl allt. Tror jag...


Jahaja, det var dagens egotripp. Intressant att Felicia åkte ur Idol, inte min förstagissning men Ronnie tyckte att hon var dryg. Bara Mattias och Amanda är kvar så är jag nöjd just nu.


Inga kommentarer: