tisdag 3 maj 2011

Pollenkollen

Allts ärligt talat, jag vill inte ha pollenallergi. Jag blir trött och grinig och känner mig seg som kola. Dessutom fick jag gallattack häromdagen så jag var nog en osannolikt tråkig fru och mor.

Idag känner jag mig mycket bättre och Ronnie frågade hur det var med allergin idag.

- Jo mycket bättre, sade jag glatt och aningens överraskat.
- Jo, det är ju lite annat väder, sade maken.

Ibland kan jag förvånas över min egen dumhet... eller min egen avstängda slutsatsförmåga. Vissa saker är så himla enkla men andra ser jag inte själv. Tur att man har någon omkring sig som kan koppla ihop trådarna.

1 kommentar:

Katarina sa...

Men jag vill ju ha fina vårdagar. Jag vill inte vara tvungen att hoppas på kyla och regn för att slippa effekterna av allergin. :-(

Hoppas gallbesvären lugnat sig. Var det något särskilt som utlöste det?