torsdag 5 maj 2011

Grapefrukt

Hittade en grapefrukt i fruktlådan precis. Varje gång jag hittar en grapefrukt så tänker jag på den lilla rundade böjda kniven som vi hade när jag var liten och vilken pappa (det var alltid pappa av någon anledning) använde när han ceremoniellt skar runt grapefrukten och sedan inuti klyftorna för att jag skulle kunna ta en sked och lyfta ut klyftorna. (Tack för hjälpen pappa - jag sade nog aldrig det när jag var liten.)

Då och då letar jag efter sådana knivar men de finns inte på vanliga ställen. Hojta gärna till om ni hittar någon. Det är gott med grapefrukt.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vi hade såna knivar hemma hos oss också. Undrar om de har kvar dem eller om mamma slängt dem?

Jag har nog aldrig sett såna i någon affär. Fast jag tittar å andra sidan inte.

Grapefrukt är alldeles för surt för mig.

Anonym sa...

Älskade dotter, visst finns kniven kvar och du ska få den när vi ses nästa gång.
Pa o Gun