tisdag 3 maj 2011

Bus

När jag lade mig ner intill Johan för att läsa för honom så såg han ovanligt busig ut. Hans arm var delvis dold under den ena kudden och med en utstuderat tydlig röst så säger han:

- Mamma, tvyärr så har vi ingen bok idag. Den är borta.

Sedan log han glatt mot mig och höll handen bestämt under kudden.

- Är den borta? Sade jag, kanske är den under kudden?
- Nehej!!! Sade Johan och skrattade.

Min lilla busunge. Han fick ta fram boken. Så vi läste Gittan och Gråvargarna och därefter så kramade jag om honom och sade att jag var så nöjd med min honom och att jag var stolt över mig som hade byggt en så underbar liten unge.

- Det är inte du som har byggt mig, sade Johan. Det är pappa.
- Jaha, sade jag. Fick inte jag vara med alls?
- Jo, sade Johan, du har nockat (vad han nu menade med det) och papa har lagat mig och Douglas och Erik har använt mina verktyg och massor av skruvar och byggt mig.

Inga kommentarer: