fredag 1 oktober 2010

Ligger efter

Här märks det när jag är överhopad av jobb. Det blir tystare. Tyvärr. Det händer ju fortfarande kul saker och skriver man dem inte direkt så glömmer man bort dem. Nåja. En sak är säker. Jag gillar Håkan Nesser. Köpte några böcker på utförsäljning. Novellsamlingar av olika slag i talboksformat. Började lyssna på en - På spaning med Ann Söderlund. Jag har gillat henne - på TV men boken - nja, för gnällig. Lite "jag har det så jobbigt för jag är småbarnsmamma och gör uppror mot alla krav på mig genom att bli näbbig och hugga på allt inklusive min man" känsla.

Avbröt den efter 2 skivor. Lyssnade lite på Herman Lindqvist efter det - fungerade inte heller. Kändes också lite mossigt nästan.

Därefter så tog jag fram Håkan Nesser. Doktor Klimkes horisont eller något i den stilen. Åh... han skriver så fint. Han läser bra. Boken är spännande - massor av mordgåtor i längre novellform. Är nöjd. Bara en skiva kvar nu. Kommer att sakna den här boken när den är slut.

Inga kommentarer: