måndag 4 oktober 2010

Hämta

- Ska du hämta oss idag? Sade Johan till mig när vi stressat slet på oss kläder imorse.
- Nej, tyvärr sade jag.
- Ska du hämta oss idag? Sade Johan till pappa.
- Kanske, sade Ronnie, men det kan också bli farmor.
- JAAAAAAAA, skrek barnen och utbrast Farmor, Farmor, Farmor.
- Farmor får hämta oss, sade Erik, snälla.
Jag rusade in i sovrummet för att hitta min väska som alltid gömmer sig på morgnarna. Lyssnade vidare på dialogen.
- Snälla, kan inte farmor hämta, sade Erik igen, vi gillar farmor.
- Jag med, sade Johan (som i och för sig hade ingått i storebrors uttalande en sekund tidigare).
Det här måste jag komma ihåg att skriva upp tänkte jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och barnens önskan gick i uppfyllelse. Johan rusade emot mig när han upptäcker mig och bara skriker FARMOR. Erik har ungefär samma reaktion men sitter kvar och pysslar. Det är härligt att hämta dom, många mysiga kramar blir det.