lördag 5 september 2009

Hemma!





Det har varit en paus i bloggandet ett tag. En kombination av mycket att göra och semester och under 7 dagar har jag surfat (läst mail) endast 1 gång och högst kortvarigt. Nu har vi dock kommit hem från en vecka på Cypern. Den var toppen. Vi har ägnat oss åt att bada och äta. Bara. Barnen har badat och jag och maken har ätit (och badat också).

Jag tror att under våra dryga fem år tillsammans så är det här första gången Ronnie ser mig någorlunda solbränd. Jag har varit lite delsolbränd förut men aldrig så att man sett bikinilinjer. Det känns kul. Synd bara att inte semesterbilderna ser ut riktigt som jag tror att jag ser ut längre.

Johan har simmat med simpuffar alldeles själv och sett otroligt stolt och nästan blygt nöjd ut och Erik har hoppat och skvätt och varit riktigt nöjd och i princip glömt bort sina tv-spel i en hel vecka.

Om någon känner för att åka till Cypern och ha en riktig slö semester utan krav på mer underhållning än gamla hitlåtar, "pool-jim(gym)", "waterpolo" och hamburgare och glass så kan jag rekommendera vår erfarenhet. Vi har lyssnat på en evig loop av gamla klassiker som "Maria Magdalena, Amadeus amadeus, Eye of the tiger, Ein bisschen frieden och andra oförglömliga pärlor.

De toppade dessutom med en liten leklplats med jättehöga rutschbanor och därmed behövde vi inte lämna hotellområdet en enda gång. Vi försökte i ärlighetens namn. En gång. Vi tog en promenad längs strandpromenaden mot den lilla lilla citykärnan och efter 10 minuter så ville Erik gå tillbaka. Sedan ville han det resten av kvällen. Det var ju rätt varmt, 37 grader på dagarna och stekande sol. Tur att man tagit sitt föräldranasvar och investerat i heltäckande baddräkter till ungarna som nu har fina raggarbrännor på ben och armar.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Nu när du ändrat även min hudfärg, det vill säga gjort mig grön av avund, så är det allt bäst att du berättar något negativt.

Något som skulle göra att jag kände att jag nog ändå hellre skulle åka till Älmhult än Cypern.

Fick man slänga toapappret i toaletten? För om man inte fick det, vilket jag hört om Grekland och Cypern så väljer jag nog Älmhult ändå. ;-)

Roligt att ni haft det så bra. Hoppas vi hinner ses innan solbrännan försvinner.

Malin D sa...

Hej hej! Har nu försökt att göra dig till lags och jag träffas också gärna snart! Kram