onsdag 30 september 2009

Åka och handla

Johan och jag har varit på Ica Maxi och köpt hårspray. Hela vägen dit så rabblade Johan sitt mantra;
- Ska vi köpa godis mamma?
Det uttalades i glad och helt självklar stil. Jag tänkte för mig själv: Jag kommer inte att kunna säga emot honom.
Johan fortsatte:
- Vi skall köpa godis mamma, godis skall vi köpa (fortfarande lika glatt)
- Nja, sade jag tveksamt, det är ju inte lördag (och hörde på mig själv hur svagt mitt motstånd var - jag vet faktiskt inte varför - jag brukar ha lätt att säga nej).
- Ska vi köpa godis mamma? Sade Johan helt oberört.
- Jag tror inte det (sade jag idiotiskt och gav honom alla möjligheter i världen att säga emot).
- Vi ska köpa godis mamma, sade Johan igen.
- Jag har svårt att säga nej till dig för du är så himla gullig, sade jag till Johan.
- Då kan jag säga det sade Johan och sade Nej.
- Jo, sade jag.
- Nej, sade Johan och så skrattade vi.
Vi köpte lite godis: Tre ferraribilar och fyra skumbananer.
När vi kom hem så lade jag påsen i matpåsen och Ronnie undrade om jag hade tappat godiset eftersom det bara fanns en banan kvar. Men icke sade nicke - det var en mitt i veckan mängd.

Inga kommentarer: