fredag 22 augusti 2008

Ont i nacken

Sedan före sommaren, med upphåll under semestern coh nu i några veckor så har jag ont i nacken och skuldrorna. Värken växlar sida lite men är rätt konstant. Det är så irriterande eftersom det då och då dessutom slår ut i huvudvärk.

Bestämde mig för att jag behövde göra något så jag åkte och köpte Voltaren T i tablett och gel och stannade igår på Media markt där jag hittade massor av nackmassagekuddar och massagedynor och andra lätt teurapeutiska produkter.

Satt i 10 minuter i massagedynan som pappa har som kostar 1900 spänn och kände hur hela livet lugnade ner sig. Ringde Ronnie för att berätta att jag skulle köpa en och han sade att du kanske kan låna din pappas i en vecka för att se om den fungerar. (Jag har en förnuftig man.)

Lyckades stoppa infallet låta bli att handla den och åkte till pappa och Gun för att låna den. Sent igår kväll så satt vi och såg på Star Wars och satt i massagestolen i omgångar. Det var toppen. Idag har jag träningsvärk i ryggen. Vet inte om det är bra eller dåligt men det kanske hjälper.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!!
Trist med värken tips gå ut och gå en sväng på jobbet inte bärandes på affärspåsar utan bara spatsera lite gran runt om i stan huvudvärken kolla ögonen!!!!!
Ha de bra Gj

Malin D sa...

Jo, det är nog bra ideer men vet du det verkar som om massagedynan fungerade. Min nacke har varit bra i flera dagar nu. Hurra hurra. Hälsa frugan och lillplutten.