söndag 31 augusti 2008

Bråttom

Potträning... hujedamej. Jag längtar tills det är över. Det började bra. Pappa och Gun var här. Erik gick på toa och gjorde allt möjligt.

Tog upp honom efter mitt-på-dagen sovstunden. Han ställde sig och kissade och tittade på mig mitt i vardagsrummet. Jag förstod det efter en stund. Det är en slags koncentrerad stilla stund som inte är riktigt lik honom. Jag lyfte ut honom mitt i alltihop och gav honom till Ylva som hade oturen att vara här.

Gick precis in till Douglas och Erik som spelade TV-spel och lyfte ut Erik och satte honom på toaletten. Han kissade snällt. Hjälpte honom på med kalsongerna efteråt. Han började springa tillbaka mitt i alltihop. Det gjorde att han fastnade eftersom jag fortfarande höll i kalsongerna.

-Tack mamma, sade han och provade att springa en gång till. Han satt fast.
-Tack mamma, sade han i farten 4 sekunder senare när vi var klara, jag måste dra nu. Därefter drog han hela tre meter in till Douglas.

1 kommentar:

Johan sa...

Underbart.. "Måste dra nu..."

Potträning måste vara en av de där sakerna när man tror att man ska vara bestämt och ha tålamod, men när man är mitt i det tar man det enkla för det jobbiga och sätter på blöja istf att ha sjutton ombyten i vagnväskan eller bilen.

Men det måste vara jätteskönt när det väl är över.