torsdag 28 augusti 2008

1 meter


Erik och jag har just mätt hur lång han är. Han är exakt 1 meter. Det är intressant längd. Den första referens jag kom på var när jag var liten och farmor beställde mat från handlarn i järnboås. Ibland hade hon beställt popcorn vilket var en höjdpunkt. En meter popcorn fanns det då. Det var en lång förpackning med popcorn, som en tub. Så lång är min äldsta son alltså.

Om en timme skall vi åka till doktorn. Jag har beställt tid hos en doktor för att utreda varför min kära lilla envisa unge vägrar att äta annat än spannmålsmat och äpplen och dryck. Det skall bli intressant. Det löser sig har alla sagt de senaste två åren. Inte har det gjort det. Inte än i alla fall. Vill kolla om han är allergisk mot något och hur man hanterar envisexperter. Vi får väl se om man kommer därifrån med några intressanta råd.

Erik är nöjd. Han har ätit tre mackor och gått på toa (på mammas upmaning "du får bada med mig om du går på toa först").

Ibland ser han ut som Jim Carrey - Erik alltså - han uppför sig som honom ibland också. Frågan är om det är bra eller dåligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis kusin! Välkommen in i klubben!! Cazper gm pappa