lördag 19 juli 2008

Har skrivit till MC Donalds...

Hej,

Förmodligen är vi en av era bästa kunder. VI är två vuxna och tre barn, samtliga äter hos er minst en gång i veckan och jag som är en bekväm människa äter förmodligen hos er minst fyra gånger i veckan och tycker att allt är bra. Tills nu.

Vad är det för leksaker ni skickar med i happy meal egentligen?

Jag inser att Kung Fu Panda är en film med typisk teckand film moral. "Var snäll och skaffa vänner istället för att slåss."

Tror ni att min treåring inser det? Svaret är NEJ. Han är för liten för att se filmen och är därmed jättelycklig över att han får "krigsleksaker" på MC Donalds.

Vi har (som bevis för min "vi äter hos er jämnt tes") lyckats håva in 2 pandor, en lite konstig apa eller vad det nu är och 3 arga katter med knapp i ryggen där man gör kung-fu sparkar när man trycker på knappen.

Jag blir riktigt jäkla irriterad på detta. Nu får jag stoppa min son från att slåss mest hela tiden. Innan de här sakerna kom ut så slogs han knappt alls men plötsligt via era "fina" leksaker så har det legaliserats. Skulle vilja att ni frågade om man vill ha en "snäll" leksak eller insåg vidden av att ge bort slagsmålsleksaker utan att kräva att alla har sett filmen. Man behöver ju inte direkt vara 7 år för att köpa ett happy meal.

Hälsningar

NN

1 kommentar:

Anonym sa...

På dom bara. Lite moral får dom vel visa, eller styrs allt från landet over there.
kram från farmor