måndag 14 juli 2008

Johan pratar..


Min lilla kille - som genomgår en växaperiod just nu (och därmed är supergrinig hela tiden) har precis öppnat alla dörrar i tv-bänken och tagit ut minst fyra cd-skivor och trots att jag säger NEJ!!! med stora rösten så tittar han bara oförstående på mig och ser lite irriterad ut över att bli avbruten.

Men, till saken. Johan har börjat prata. Han kan säga OST när han vill ha ost och MAMMA när han vill vad som helst och Tack tack när någon annan säger tack tack.
Ibland kommer det andra ord också men de är förmodligen en ren slump.

Igår var vi på Mulle Mecks lekpark i Solna. Jag hade läst om att de öppnat den. Det är en JÄTTEFIN lekpark för barn i Eriks ålder och den är helt gratis och full av bilar och mekargrejer coh lastbilar och en riktig superstor Mulle Meck som Erik sade hej då till när vi gick. Väl värt ett besök för alla barn mellan 2 och 6 skulle jag tro.

Inga kommentarer: