måndag 14 juli 2008

Mc Donalds


Erik har börjat "slåss". Jag har försökt hålla honom borta från alla TV-spel och TV program som inspirerar till bråk men det går inte att hålla honom ifrån Douglas rum på heltid och även de "snälla" Douglasspelen går ut på att fäkta med en bov eller något i den stilen.

Det gör att Erik ibland tar en trumpinne eller något annat och "fäktas" med. Man hör honom:
- Jag ska slåss, säger Erik och fäktar lite.

Tack och lov så slår han inte någon eller något än men man vet ju aldrig.

Igår kom vi till MC Donalds, de hade bytt leksaker. Det har kommit en ny film som heter Kung Fu Panda. Jag har egentligen ingen aning om vad den handlar om men det finns en Panda som den handlar om om man kan ju gissa sig till resten kanske.

Erik sprang fram till "utställningen" med leksaker och inom fem sekunder så hörde man honom:
- Jag ska slåss, haaaa haaa.

Sedan kom leksaken. Vad säger man. Är det här verkligen barnvänliga leksaker? Visst, filmen kanske är moralisk som de brukar vara men vi har ju inte sett filmen.

2 kommentarer:

Johan sa...

Att få en kille att inte vilja slåss och få precis varenda pinne till ett svärd eller en pistol är nog ungefär lika lätt och realistiskt som att få en tjej att inte ta hand om docker som liten och vara besatt av skoaffärer som vuxen.

Mamma körde alltid med "ska ni slåss så gör det där jag inte ser det och kom inte och gråt hos mig om ni gör er illa..." Typ så.

Johan

Malin D sa...

Jo jag förstår men Douglas har jag faktiskt förbjudet att använda uttrycket döda.

När de spelar TV-spel så hör man meningar i den här stilen.
- Dog du nu?
- Oj, jag dödade dig
- Vänta, jag ska bara döda honom.

DET däremot har jag jäkligt svårt för.

Hör av er om ni har tid att komma förbi.