tisdag 5 februari 2008

Vi måste mata honom


Erik kom springande precis, med en nalle. Bara det är en stor händelse - det råkade vara den nalle pappa och Gun gav honom när han föddes. Vi måste mata honom, sade Erik. Eh, jaha sade jag som satt och surfade info om brandväggar på Internet. Ja, sade Erik och sprang iväg igen.


Jag hörde honom inifrån vardagsrummet i monolog med nallen:

- Hej nalle!

- Nej, jag orkar inte bära dig nu, du måste sitta här...


Reagerade inte direkt förrän jag kom in i vardagsrummet och upptäckte nallen i babysittern. Erik leker tydligen pappa barn just nu. Det är ju jättekul.


- Har du satt nallen i babysittern sade jag och tog kort på den. Erik tittade glatt på. Det är en Börn sade han. Jajamensan, sade jag.

- Jag är en Tiiiiiger, sade Erik. Grrrrrrrr. Vad är du mamma?

- Jag är en Björn, sade jag.

- Nej, sade Erik

- Nehej, sade jag, då är jag en katt. Mjauuuuuu.

- Nej sade Erik och tänkte lite.. hmmm. hmm... mormor, nej morfar är Börn - och det var ju helt rätt.



Inga kommentarer: