söndag 24 februari 2008

Tre klubbor på en dag - men vilket resultat!


Igår var vi i stan för att klippa Ronnie (som är jättesnygg) och i ett anfall av mod och framåtanda så bestämde vi att vi skulle försöka klippa Erik med. Vi har ju - som bekant - försökt en gång med misslyckat resultat och därmed har klippandet av honom legat på mitt bord.

Nu var det i alla fall dags igen. Vi pratade med Erik först och det var OK men när vi kom fram till frisören och det var dags att sätta sig så blev det stopp. Nej, han ville inte. Vi hade med oss den bärbara DVDn och flera klubbor men NEJ. Killen som skulle klippa honom gick iväg och viskade att vi kunde säga till om han ändrade sig.

Jag gav inte upp. Frågade Erik om han ville se på film ändå? Han tittade misstänksamt på mig. Vill du inte ha en klubba då? Sade jag. Nej, sade Erik. Men vill du sätta dig där så kan du titta på film? Sade jag och pekade på frisörstolen. Nej, sade Erik.
Jag satte på DVDn och ställde mig vid frisörstolen. Det tog ett tag men sedan klättrade han upp. Klubba, sade Erik. Men då får han klippa dig, sade jag. OK, sade Erik.

Gick och hämtade killen igen. Nervöst.

Det gick bra, Erik satt och tittade på Noddy och åt klubba i säkert 20 minuter. Frisörkillen frågade hur vi skulle ha håret. Snabbt, sade jag.

Det var kul, lilla plutten accepterade t o m lite trimmer runt öronen. Han ser ut som någon annans barn nu och är väldigt stilig.

Idag föreslog han att vi skulle åka till frisören igen, och titta på Noddy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han är otrolig. Jag skrattar inte så ofta högt åt något och absolut inte när jag är ensam. Men det här gav mig ett gott skratt. Det ska bli spännande att se honom i morgon.
Kram
Gun

Anonym sa...

Ja, men han blev ju snygg. Och det visar ju att han kan övertalas med lite mutor. ram fr. farmor

Malin D sa...

Tack, man är ju inte så lite nöjd.