lördag 11 februari 2012

Sjuk sjukare sjukast

Natten mellan söndag och måndag så kom Erik och hade ont i magen. Någon timme senare kräktes han. Därefter fick han feber. Mycket feber. Dagen efter kräktes Johan och fick feber. Mycket feber. Därmed har vi varit hemma i veckan och vi andra klarade oss. Trodde vi. Tills igår. Då fick jag feber och blev förkyld. Även Douglas fick en liten febersväng. Ronnie hade ont i halsen igår så därmed hade alla åkt på något.

Idag då? Johan är däckad. Han sover hela tiden, äter inget, hostar ynkligt men säger att han mår bra. Erik mår bra, Ronnie mår bra, Douglas tröttnade på att vara sällskapssjuk och mår också bra och jag är förkyld. Igen. Så förkyld att jag fått förslitningsskador under näsan.

Så vad gör man. Tröstäter. Jajamänsan.

1 kommentar:

Katarina sa...

Stackars er. Hoppas verkligen att det vänder snart.

Jag har också tröstätit den här veckan. Men inte för att jag varit sjuk utan för att jag haft så mycket jobb.

Men i dag... i dag känner jag mig förkyld.

I vilket fall som helst. Nästa vecka, tisdag till fredag har jag semester så om du vill äta lunch någon dag vore det kul.

Kram!