tisdag 12 april 2011

Melodifestivalen igen

Johan ser på melodifestivalen igen. Han har nog sett den på TV minst 15 gånger nu. Han sjunger med i låtarna. Jag försöker koncentrera mig på att förbereda morgondagens kurs men sitter med mitt ena öra totalt fokuserat på min urgulliga lilla plutt som sjunger Brolle och allt möjligt.

Erik slog till häromdagen och sade att han sett Kjell gå förbi.
- Vilken Kjell? Sade vi förvirrat.
Erik tittade på oss med oförstående självklarhet.
- Men KJELL, sade han. Jag såg ju KJELL!!!
Då kom jag på det. I melodifestivalen - som nu även jag sett ett antal gånger, eller snarare hört, så intervjuar de Brolles pappa Kjell.
- Menar du Kjell i melodifestivalen? Sade jag.
- Ja, sade Erik.

Tänka sig - Kjell går omkring här i våran lilla metropol. Inte dåligt, då kanske även Brolle dyker upp snart :-).

Inga kommentarer: