måndag 22 november 2010

Irriterande händelser (kanske inte vardags) - del 2

Vi behöver stänga av vattnet för att lossa på bänksskivan. Ronnie gjorde det idag och insåg att vi inte hade ballofixer (stavas det så?) så vi möttes på byggvaruhus med hela barnskocken och handlade. Han hade med sig en liten pryl för att mäta med. Hittade rätt och vi åkte hem. Då insåg min käre make att rören var olika stora. Vi behövde en som var 10 mm i ena änden och 12 i den andra. Nu har det här projektet hållit på sedan klockan 18:00 idag. Jag hör suckarna från köket. Envis är han min kära make men förmodligen inte så himla uppåt just nu. Med lite tur har vi vatten imorgon.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag vet inte om jag kan hålla mig till på onsdag med att få veta varför ni plötsligt bestämt er för att renovera köket?

PS
Du har fått en utmärkelse hos mig.