onsdag 3 november 2010

Brev

Svärmor skickade ett brev till Johan för ett par veckor sedan. Det var hans första brev någonsin. Som han är medveten om i alla fall. Johan var väldigt stolt över sitt brev. Erik hade ju fått ett par inbjudningar till kalas så nu hade Johan också ett kuvert med ett litet kort.

Häromdagen så sade Ronnie att Johan hade kunnat återberätta hela brevets innehåll ordagrant så jag började prata om brevet med honom. Vad stod det i brevet? Frågade jag.

Fantastiskt nog så kunde Johan berätta hela brevet, (kanske 7 meningar) och säger i princip innehållet som om han läste det trots att vi satt i bilen och brevet var hemma.

Eftersom Erik hörde att både jag och Ronnie blev nästan stumma av häpnad så uppstod givetvis lite syskonrivalitet så Erik sade förnumstigt till sin lillebror att han minsann BARA hade fått ETT brev och att Erik själv fått många brev. Jag blev sur - jag blir alltid så himla irriterad när han skall sätta sig på Johan och visa sin egen storhet genom att förminska någon annan. Det verkar dock vara en slags skyddsmekaniskm hos storasyskon i alla former.

Nåja, vad jag vill säga är att vår brevlåda är öppen för brev till alla barn om någon känner sig manad. De verkar uppskatta detta enormt. Måste skriva några själv.

Inga kommentarer: